نحوه نگهداری انجیر خشک
    
تعداد بازدید: 23772
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/9/9

انجیر خشک به دلیل امکان فساد پذیری زیاد نیاز به روش های مخصوص برای نگهداری طولانی مدت دارد. 

نحوه نگهداری انجیر خشک
انجیر خشک به دلیل امکان فساد پذیری زیاد نیاز به روش های مخصوص برای نگهداری طولانی مدت دارد. خشکبار یا مواد غذایی دیگری برای اینکه بتواند تا مدتی طولانی در برابر فساد در امان بماند باید به روش های مخصوص و به شکل کاملا تخصصی از آن نگهداری کرد. انجیر خشک مهمترین عامل فسادش رطوبت است که برای نگهداری در برابر رطوبت باید در مکان های خنک و خشک بدور از رطوبت نگهداری شود و حتما در بسته بندی های نایلونی انجیر ها را نگه داری کرد تا از نظر رطوبت در امان بماند. راه های دیگر نگهداری از انجیر خشک فرآودی انجیر است یعنی تولید فرآورده های تخصصی از انجیر خشک که این فرآورده ها می تواند مربای انجیر، شربت انجیر و کیک ها و بیسکویت هایی است که در تهیه آن ها از انجیر خشک به شکل های مختلف استفاده می شود.
انجیر خشک میوهٔ خشک شده است و نگهداری آن مانند کشمش و برگه‌ها است که با مغزهایی مانند بادام فرق دارد. برای نگهداری باید آن را در جای خنک و در معرض رطوبت قرار داد. اگر در فریزر یا بالکن نگه دارید، چون رطوبت نیست، خشک و سفت می‌شود.
روشن درست آن است که اول آن را مختصری شستشو بدهید. سپس در ظرفی مانند بشقاب در یخچال بگذارید. روی آن را نپوشانید چون لازم است هوا بخورد. بدین شکل به‌مرور زمان نرم می‌شود؛ ولی رطوبت یخچال را به‌خود نمی‌گیرد.

 

از   8   رای
4.84

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.