خواصهای باورنکردنی گل زعفران
    
تعداد بازدید: 2032
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/8/21

گلبرگ های این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان هستند که از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می‌کنند.

دم کرده گلبرگ زعفران بسیاری از امراض را رفع می‌کند. گلبرگ های این گیاه سرشار از آنتی اکسیدان هستند که از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می‌کنند. تا امروز گلبرگ ها دور ریخته می‌شدند اما در تکنولوژی جدید از گلبرگ زعفران در بسیاری از صنایع استفاده می‌کنند. باید دانست خواص گلبرگ زعفران به اندازه کلاله های آن است. گلبرگ های بنفش زعفران خاصیت دارویی و بهداشتی دارند. بهره دیگر گل زعفران در صنعت رنگرزی برای فرش و لباس است. در صنعت غذایی گلبرگ ها را به‌عنوان رنگ خوراکی استفاده می‌کنند. با شناخت خواص گلبرگ زعفران، صادرات این گیاه رونق بیشتری پیدا کرده است.

خواص گل زعفران
یکی از خواص گل زعفران درمان دردهای قاعدگی است. درد قاعدگی در زنان شایع بوده و عده زیادی از آنها را درگیر می کند به همین دلیل برای تسکین آن پیشنهاد می شود که از گل زعفران استفاده شود. همچنین از گل زعفران به عنوان محرک قاعدگی نیز استفاده می شود. افرادی که قاعدگی نامنظم دارند می توانند از دم کرده گل زعفران استفاده کنند. دم کرده گل زعفران علاوه بر کاهش درد قاعدگی در کاهش و تسهیل خون ریزی رحم نیز موثر است.
جلوگیری از سرطان
زعفران دارای کاروتنوئید است که در جلوگیری از تشکیل و تجمع توده های سرطانی موثر است. زعفران به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و از بدن در مقابل رادیکال های آزاد محافظت می کند.

ضد افسردگی
یکی از فواید گل زعفران پیشگیری از افسردگی است. مصرف چای زعفران باعث احساس نشاط و شادی شده و علائم افسردگی را در افراد کاهش می دهد. همچنین در کاهش اضطراب نیز موثر است. برای درمان و کنترل افسردگی نیز می توان از دم کرده زعفران استفاده کرد.

کاهش فشار خون
افرادی که فشار خون بالا دارند می توانند از دم کرده گل زعفران برای درمان و کنترل فشار خون استفاده کنند. کروستین موجود در زعفران باعث کاهش فشار خون می شود و جایگزین خوبی برای داروهای شیمیایی می باشد.

درمان اختلال خواب
افرادی که دچار بی خوابی می شوند می توانند از دم کرده گل زعفران برای رفع بی خوابی استفاده کنند. زعفران با خواص آرام بخشی که دارد به داشتن خواب راحت نیز کمک می کند.

تسکین اعصاب
از خواص گل زعفران می توان به تسکین اعصاب اشاره کرد. دم کرده زعفران در جلوگیری و درمان حمله های عصبی موثر است. برای درمان سر درد نیز می توان از دم کرده گل زعفران استفاده کرد.

تقویت دستگاه تنفس
از گل زعفران می توان برای درمان درد سینه و سرفه استفاده کرد. گل زعفران باعث تحریک سیستم تنفسی شده و خلط آور است. توصیه می شود که در هنگام سرماخوردگی حتما از گل زعفران استفاده شود. همچنین افرادی که به آسم مبتلا هستند باید از دم کرده گل زعفران به صورت مداوم استفاده کنند. در بسیاری از کشورها از زعفران به عنوان درمان گیاهی آسم استفاده می شود.

درمان درد شکم
تسکین درد های ناحیه شکم یکی دیگر از خواص گل زعفران است. با استفاده از دم کرده زعفران می توان دردهای قسمت فوقانی شکم و غشای روده بزرگ را تسکین داد. گل زعفران در تقویت معده بسیار کاربرد دارد و به عنوان اشتها آور نیز عمل می کند

تقویت قلب
یکی از مزایای چای گل زعفران تقویت قلب است. مصرف گل زعفران در جلوگیری از امراض قلب موثر بوده و باعث می شود که کلسترول در رگ ها کاهش یابد به همین دلیل در سلامت قلب موثر است. تجمع کلسترول در رگ ها یکی از علل بیماری های قلبی است. همچنین خواص زعفران در تصفیه خون موثر بوده و به گردش بهتر خون نیز کمک می کند.

جلوگیری از پوکی استخوان
پیشگیری از پوکی استخوان از دیگر خواص گلبرگ های زعفران است. ترکیبات زعفران باعث جذب بهتر کلسیم به بدن می شوند. پوکی استخوان بیماری است که در اثر کلسیم بدن بوجود می آید. این بیماری در بین زنان و افراد مسن شایع است. با مصرف زعفران می توان در جلوگیری از بروز این بیماری در سنین بالا جلوگیری کرد.

دفع سنگ مثانه
از فواید دم کرده زعفران می توان به دفع سنگ مثانه اشاره کرد. مصرف دم کرده زعفران باعث خرد شدن سنگ و دفع راحتتر و بهتر آن می شود. به افرادی که سنگ مثانه دارند توصیه می شود که روزانه یک فنجان دم کرده زعفران میل کنند.

درمان آکنه های پوستی
یکی از خواص گل زعفران درمان آکنه های پوستی است. برای از بین بردن آکنه می توانید از ترکیب ریحان و زعفران استفاده کنید. این ترکیب ضد باکتری است و در درمان آکنه بسیار موثر است. همچنین از زعفران می توانید به عنوان پاک کننده پوست نیز استفاده کنید. از ترکیب زعفران و گلاب می توانید به عنوان پاک کننده طبیعی استفاده کنید. مقدار کمی پودر زعفران را در دو قاشق گلاب حل کرده سپس با استفاده از یک تکه پنبه آن را به صورت آغشته کنید و بعد از یک ربع صورتتان را با آب ولرم بشویید. استفاده از این ماسک به جوان سازی پوست کمک می کند.

مضرات گل زعفران
توجه کنید که مصرف دم کرده زعفران در دوران بارداری ممنوع است زیرا باعث سقط جنین می شود.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.